SKUPINOVÁ CVIČENÍ

PILOXIG®

PILOXING® je nová cvičební metoda, která se i u nás dere na své výsostné postavení. Spojuje dva zdánlivě nespojitelné sporty – pilates a box, a z každé si vybere jen to nejlepší. Není divu, že tato kombinace  při každém cviku aktivuje několik svalových skupin najednou. Na kvalitní procvičení celého těla proto postačí pouhých 60 minut!

Pomalé kontrolované pohyby střídající energetické silné údery. Zatímco pilates má zvyšovat pevnost a pružnost svalů bez nárůstu jejich objemu, při boxu musí být tělo absolutně zpevněné, používají se pevné a přesné údery a nohy neustále poskakují. Proto se při boxu narozdíl od pilates znatelně zvýší tep a začnou se spalovat tuky. Odměnou se stává hezká, štíhlá a zpevněná postava a ne mužsky svalnaté ruce a nohy 🙂

Doufá, že Vás toto cvičení nadchne tak jako mne 🙂

Volná místa najdete v online systému

BOSU®

BOSU® je zkratka pro ‘both sides up = obě strany nahoru‘. BOSU® Balance Trainer se může používat plochou stranou jak nahoru, tak dolů pro různé druhy balančních cvičení.

BOSU® Balance Trainer má svůj původ v rehabilitaci. Díky jednoduchosti pomůcky si každý uživatel určuje vlastní úroveň obtížnosti. To dělá BOSU® Balance Trainer oblíbeným mezi lidmi všeho věku od začátečníků po vysoce trénované atlety.

Na BOSU® se dá tedy cvičit měkkou stranou nahoru, kdy slouží na principu stupínku. S využitím jednoduchých krokových variací, rozmanitých výskoků, a balancí se tak velmi rychle dostanete do tempa. Po celou dobu zábavného cvičení na BOSU navíc automaticky zapojujete hluboko uložené břišní a zádové svaly, které běžným pohybem neposílíte a které jsou zodpovědné za správné držení těla.

Po otočení plochou stranou vzhůru plně využijete balančních vlastností této pomůcky. Na BOSU výborně posílíte celé tělo, ideální je zejména na posilování břišních svalů. Při klasickém posilování břicha klienty často bolí záda a posílení břišních svalů nemá požadovaný efekt. Při posilování s BOSU k těmto problémům nedochází a břišní svaly se tak posilují mnohem lépe a efektivněji.

BOSU se tak stává ideálním pomůckou pro zdravé hubnutí, zpevnění celého těla, trénink vytrvalosti a celkové kondice. To vše bez zatěžování kloubů, tvrdých dopadů a namáhání kolen.

BOSU je tedy vhodnou variantou také pro ty, kteří nezvládají složité aerobicové kroky a přesto se chtějí vydatně zapotit, pro klienty s bolestmi zad nebo kolen a pro klienty s nadváhou.

Pozitivní účinky cvičení na BOSU ®:

  • jedním z hlavním cílů cvičení na BOSU® je správné držení těla, tedy prevence bolestí zad a problémů s tím  souvisejících
  • zpevnění svalů celého těla, včetně svalových skupin, které běžným cvičením nelze posílit (centrum těla – hluboké břišní a zádové svaly)
  • zlepšení rovnováhy a stability těla
  • zpevnění šlach a vazů
  • zvýšení sebevědomí, dobrý pocit ze sebe sama 🙂

FLOWIN®

Moderní tréninkový systém pocházející ze Švédska, který byl vyvinut v prostředí vrcholových desetibojařů. Dokáže plně nahradit veškeré fitness aktivity. Je založen na přirozených a plynulých pohybech bez doskoků a zatížení kloubů. Při cvičení se využívá jen hmotnost těla.

 

Jak funguje
FLOWIN® je cvičební nástroj a tréninkový koncept zároveň. Je složen z velké podložky – tréninkové plochy – a sady malých podložek pro ruce, nohy, kolena a lokty. V tréninku využíváte jenom hmotnost svého těla, působící jako přirozený odpor. Cviky mají charakter koncentrovaných frikčních pohybů, které vykonáváte pomocí tření podložek o tréninkovou plochu. Intenzita zátěže odpovídá hmotnosti těla a tlaku, který při cvičení vyvíjíte. Tato unikátní metoda tréninku, na které je FLOWIN® založen, byla patentována jako Friction TrainingTM.
Formuj své tělo.

Zábavně
Frikční trénink má na rozdíl od běžných fitness aktivit uvolněný charakter. Může ho provádět kdykoliv a kdekoliv. FLOWIN® nabízí více než 300 různých cviků, které se mohou libovolně kombinovat.

FLOWIN® posiluje hlavně střed těla, svaly upínající se na pánev a na obratle. Tréninkem se procvičují vnitřní partie svalových systémů, které dělají vaše tělo rychlejší, ohebnější a vytrvalejší.

Přirozeně
Při tréninku využíváte jenom hmotnost vlastního těla. Ta slouží jako přirozená zátěž, která tělo nepřepíná a zbytečně nezatěžuje klouby.

Efektivně
FLOWIN® při každém cviku aktivuje několik svalových skupin najednou. Na kvalitní procvičení celého těla proto postačí pouhých 60 minut!
FLOWIN® zlepšuje držení těla a preventivně působí proti poranění kloubů a svalů. Kontrola frikce je přesná, rozsah pohybu si určujete na základě své aktuální svalové síly.
Podle vlastních potřeb
Intenzitu tréninku a míru zátěže přizpůsobujete svým aktuálním potřebám. Nezáleží na tom, kolik je Vám let a v jaké jste kondici.

FOWIN® V AKCI – promo video

JUMPING®

Chceš zábavně zhubnout, posílit svou postavu i mysl?

Jumping® je skupinové cvičení na patentovaných trampolínkách, za doprovodu motivující hudby, pod vedením profesionálních instruktorů.

Základem pozitivního vlivu tohoto cvičení, je kombinace rychlých a pomalých poskoků, dynamických sprintů, balancování, silových prvků a významného strečinku.

Jumping® zlepšuje fyzickou a psychickou kondici jednoduchým a zábavným způsobem.


Jumping® má mnoho zdravotních výhod

– Zvyšuje kapacitu plic pro dýchání

– Zvyšuje tkáňové zásobení kyslíkem

– Působí proti depresi

– Pomáhá snižovat krevní tlak a tím předcházet kardiovaskulárním onemocněním

– Zvyšuje aktivitu červené kostní dřeně v produkci červených krvinek

– Podporuje lymfatický oběh, stejně jako průtok krve v žilách oběhového systému

– Snižuje hladinu cholesterolu a triglyceridů

– Stimuluje metabolismus, čímž se snižuje pravděpodobnost obezity

– Zlepšuje koordinaci a rovnováhu díky stimulaci vestibulárního aparátu

– Podporuje zvýšený tonus svalů

– Nabízí úlevu od bolesti zad a krku, bolesti hlavy a jiné bolesti způsobené nedostatkem cvičení

– Zlepšuje trávení a vylučování

– Podporuje snadnější relaxaci a spánek a tak zvyšuje psychický výkon a proces učení

– Zmírňuje únavu a menstruační potíže u žen

– Minimalizuje počet nachlazení, alergie i zažívací obtíže

– Zpomaluje stárnutí

 

Mudr. Pavel Čížek říká:

„Nedávno jsem byl osobně přítomen na hodině Jumpingu, byl jsem příjemně překvapen komplexností cvičení. Toto cvičení můžu zhodnotit jako velmi prospěšné při prevenci proti kardiovaskulárním one­mocněním a jeho komplikací. Při cvičení dochází k rychlejšímu spalování tuků a tak mohu doporučit i k redukci nadváhy. Vlastní váha těla významněji nezatěžuje kloubní aparát jako při cvičení na posilovacích strojích, nebo s činkami. Tento program posiluje i hluboké zádové svalstvo a to je velmi účinné při bolestech zad způsobené sedavým zaměstnáním. Jako lékař mohu program Jumping vřele doporučit jako doplněk správné životosprávy s přihlédnutím na zdravotní stav cvičícího.“

 

Mudr. Jan Střítecký (ortoped a lékař ZZS) tvrdí:

„Tento druh cvičení nezatěžuje zdraví a nemá negativní vliv na zúčastněné klouby a páteř. Naopak, jsou posilovány rozmanité svalové skupiny a uvažovat lze i jistý relaxační efekt.“

Cvičení Jumping® smí nabízet pouze autorizovaná centra s označením Jumping®, kde lekce mohou vést pouze certifikovaní lektoři s licencí Jumping®.

 

Pro cvičení lze využívat pouze trampolínky s „řidítky“ dodávanými výhradně společností Jumping®, aby byly splněny náročné požadavky na bezpečnost a vysokou kvalitu materiálů.

Pouze tak můžeme garantovat bezpečnost a vysokou kvalitu našich produktů.

 

Co s sebou? Pevnou obuv, ručník, pití a hurá na skákání

ZUMBA®

Co je Zumba®

Na první pohled může Zumba® připomínat aerobik, ale jakmile začne hrát hudba, zjistíte, že Vás čeká něco zcela jiného. Latino hudba je veselá a hodina Zumby Vás díky sluncem prohřátým melodiím zahřeje na duši a zvedne Vám náladu. 60minut Zumby naplní Vaše tělo endorfiny na několik následujících hodin. Pozor na závislost. Budete odpočítávat dny a hodiny do další lekce.

Zumba je fitness disciplína, která spojuje benefity aerobiku, tance a spontánní zábavy, kterou zažíváte při parties, večírkách, plesech atd. Používá se specifická hudba. Základ tvoří latino tance, zvláště pak salsa, samba, merengue, batchata, quebradita, chacha, reggaeton, bogaloo, latin hip hop, cumbia atd. Zumba seznamuje sportovce a tanečníky se základními kroky nejen latino tanců, ale přibírá i africké tance, orientální prvky atd.

Pokud jste nikdy na žádnou hodinu tance nechodili, není problém, kroky jsou opravdu jednoduché. Stačí se nechat ovládnout rytmem a bedlivě sledovat instruktora.

Začátek hodiny (warm-up) může připomínat aerobik, používají se jednoduché kroky na zahřátí těla. Warm-up určitě nepodceňujte u žádného sportu. Následuje řada choreografií a improvizací – vše záleží na instruktorovi. Na zemi se necvičí, celá hodina, včetně závěrečného protahování (cool-down) probíhá ve stoje.

Nemusíte se bát, že byste během lekce nestíhali! Lekce Zumby zvládne úplně každý, nepotřebujete mít žádné taneční či fitness zkušenosti, je navržena pro každého bez rozdílu věku, váhy či kondice.

Není vůbec nutné dokonale napodobovat pohyby instruktora. Ten je tady pouze pro Vaši „inspirací“…. Můžete si pohyby provádět, jak se Vám chce a podle toho, jak se právě cítíte.

Při hodině si ani neuvědomíte, že cvičíte, nemusíte přemýšlet nad žádnými složitými kroky a budete se cítit jako na party.

Promo video Zumba

Podstata Zumby ze sportovního hlediska

Zumba sama o sobě není žádný tanec. Zumba je ve své podstatě „balíček“, ve kterém naleznete příjemnou směs jednotlivých skladeb, jež reprezentují různé tance, či mixy tanců.
Díky měnícím se prvkům a krokům různých tanců se s novou skladbou aktivně zapojují vždy nové svalové skupiny. Pracuje však vždy celé tělo. Velkým benefitem Zumby je, že zaměstnává CORE (hluboký stabilizační systém páteře), svalstvo uvnitř těla, kterému je v posledních letech přikládána obrovská důležitost.
Udává se, že na jedné hodině spálíte dokonce až 900kcal, což je podobné jako při spinningu. Vysoká spotřeba kalorií vychází právě ze zapojení celého těla, včetně HSSP.
Zumba je ideální pro ty, kdo chtějí hubnout, jedná se totiž o intervalový trénink. Během hodiny nepracujeme stále v jednom tempu. Tepová frekvence, potažmo nasazení a intenzita se mění vždy s novou skladbou, což je právě pro hubnutí absolutně ideální stav.

Chystáte se poprvé na hodinu Zumby?


Co na sebe? Tílko, top – počítejte s tím, že vše propotíte. Tepláky, legíny, šortky. Správná obuv je taková, která Vám umožní otočit se na špičce o 360°.

Co s sebou? S sebou určitě tekutiny. Optimální je vypít předem alespoň o půl litru více tekutin, než běžně pijete. Ten, kdo se více potí, by si určitě neměl na hodinu zapomenout vzít ručník na otření potu.

Jsem muž a nikdy jsem tančit nechodil! No a? Zumbu vymyslel právě muž, Beto Perez z Kolumbie. Pro latino populaci je (pravda oproti středoevropanům) tanec přirozenější součástí života, ale proč to u nás nezačít měnit, tím spíše, pokud se říká „co Čech to muzikant“. Ženy a dívky v sále přítomnost mužů zaručeně ocení. Pokud Vám něco na první hodině nepůjde, nenechte se odradit. Všechny ženy v sále kolem Vás byly také jednou na své první hodině a také jim to nešlo.

Mám pár kilo navíc! Vemte si pohodlný oděv a směle vyražte. Pokud je však Vaše nadváha opravdu výrazná, prokonzultujte vše nejprve s Vaším doktorem. Některé tance mohou nadměrně zatěžovat klouby. Pokud chcete Zumbu ozkoušet, ale nikde v okolí není program Zumba Gold, který je k tělu šetrnější, běžte na klasickou hodinu, ale naslouchejte svému tělu. Lidé s nadváhou by se měli vyvarovat zejména skokům (quebradita, samba, calypso, afrika). Kroky, skoky – jejich intenzitu si upravte dle vlastních pocitů. Pokud se během hodiny Vaše tepová frekvence zvýší a nebudete se cítit komfortně, tak jednoduše snížte nasazení. Stačí např. vynechat pohyby rukou a zmenšit rozpětí kroků a ihned uberete svému tělu zátěž. Důležité je, abyste dělali to, co Vás baví a co je Vám příjemné.


HIIT

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *